بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع گرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد
سرخط خبرها

دستگیری ۶ متهم به اتهام ۴۳ فقره سرقت و اخاذی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۲۱۵۹
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
دستگیری ۶ متهم به اتهام ۴۳ فقره سرقت و اخاذی در مشهد
۶ متهم به جرم ۴۳ سرقت در مشهد دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز برخی متهمان ذاتا پررو هستند، همان‌هایی که با دستگیری‌های مکرر باز هم حاضر نیستند خلاف را کنار بگذارند و دنبال یک زندگی سالم را بگیرند، مانند کیف‌قاپی که در بولوار استقلال پیرزن هشتاد ساله‌ای را برای سرقت کیف‌دستی‌اش، ده‌ها متر روی زمین کشید و تنها با یک معجزه پیرزن زنده ماند. این متهم بیست و چهار ساله بعد از آن سرقت و تعدادی سرقت دیگر دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد، اما اواخر سال گذشته نیز این فرد دوباره باز هم به همان اتهام تکراری دستگیر شد.

ناکارآمد بودن مجازات‌ها شاید یک دلیل این مکررات شرورانه باشد، اما برخی متهمان به خودی خود پررو هستند، همچون اخاذی که در روز‌های گذشته در مشهد دستگیر شد. او با وجود اخاذی از یک شهروند باز هم او را تحت فشار می‌گذارد تا پول بیشتری از او بگیرد، اما مال‌باخته با مراجعه به پلیس زمینه دستگیری این متهم را در کنار دستگیری پنج متهم دیگر فراهم کرد. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیات این پرونده‌ها را تشریح می‌کند.

اخاذی ۱۵۰ میلیون تومانی

ماجرای اخاذی از یک شهروند از آنجا آغاز شد که فردی ناشناس با مال‌باخته تماس گرفته و خودش را مأمور یکی از سازمان‌های امنیتی معرفی می‌کند. او در ادامه با مشخصات و اطلاعاتی که از این فرد داشته است، شروع به تهدید او کرده و برای اینکه اطلاعاتش در فضای مجازی منتشر نشود، او را وادار به پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان کرده است.

این فرد بدون اینکه در این زمینه تحقیق کند یا با پلیس تماس بگیرد به خواسته تماس گیرنده تن داده و مبلغ را واریز می‌کند، اما این ابتدای کار اخاذ بوده است و از لحظه واریز وجه، تماس‌های مزاحمی بعدی آغاز می‌شود و درخواست پول بیشتر از این فرد می‌کند. اما این شهروند با مشکوک‌شدن به این فرد موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد. 

مأموران انتظامی با اطلاعاتی که در این زمینه به دست آوردند و یک‌سری تحقیقات میدانی محل اختفای متهم را در یکی از مناطق هسته مرکزی شهر مشهد ردزنی و وی را با هماهگی مقام قضایی در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند. متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

شیادی روی ترک موتور

دو نفر بودند و با یک موتورسیکلت پلاک مخدوش سراغ طعمه‌هایشان می‌رفتند. اینها تمام آن چیزی بود که مال‌باخته‌ها در اختیار پلیس گذاشته بودند و کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد باید با این اطلاعات اندک به سراغ دو شیادی می‌رفتند که وقت و بی‌وقت در کوچه و خیابان با شناسایی سوژه‌هایشان اقدام به موبایل‌قاپی می‌کردند.

با اعلام موبایل‌قاپی‌های سریالی توسط دو جوان موتورسوار در هسته مرکزی شهر مشهد، کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد ابتدا تمام پرونده‌های واصله از کلانتری‌ها را در قالب یک پرونده تجمیع و با اطلاعات به دست آمده یکی از متهمان را شناسایی و پس از انجام تحقیقات میدانی وی را در مخفیگاهش با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

متهم سی و سه ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در رویارویی با تعدادی از مال‌باخته‌ها و تصاویر به دست آمده از او در برخی سرقت‌ها به ۲۵‌فقره گوشی‌قاپی با همدستی یکی از دوستانش و فروش آنها به یک مال‌خر اعتراف کرد.

مأموران در ادامه این عملیات با هماهنگی مقام قضایی فرد مال‌خر و همدست متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها پنج دستگاه تلفن همراه مسروقه و مقادیری موادمخدر صنعتی از نوع شیشه را کشف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دوچرخه سرقتی، سارق را لو داد

نفسش به شماره افتاده بود، نمی‌توانست بیشتر از این بدود، اما می‌دانست اگر بایستد مردان قانون او را بازداشت می‌کنند برای همین قصد توقف نداشت هرچند نای دویدن هم نداشت. در این میان مأموران که متوجه فرار او شده بودند به تعقیبش پرداخته و با توجه به قدرت بدنی زیادشان خیلی زود به این فرد رسیدند و دستگیرش کردند.

ماجرای این تعقیب و گریز از آنجا آغاز شده بود که مأموران کلانتری مصلی هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان شیرودی مردی جوان را در حال جا‌به‌جایی یک دستگاه دوچرخه مشاهده کردند و بلافاصله وارد عمل شدند. مظنون به سرقت با مشاهده مأموران انتظامی با رها کردن دوچرخه به صورت پیاده پا به فرار گذاشت که با سرعت عمل مأموران گشت انتظامی پس از طی مسافتی کوتاه دستگیر شد. متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های به عمل آمده و در رویارویی با ادله موجود به ۹‌فقره سرقت دوچرخه در محدوده بولوار مصلی، چمن و شیرودی اعتراف کرد.

شکار در نیمه شب

در پی گزارش چند فقره سرقت شبانه از باغ‌ویلا‌های محدوده جاده مشهد- سرخس، پیگیری موضوع به‌طور ویژه در دستورکار مأموران پاسگاه آبروان قرار گرفت. مأموران پاسگاه انتظامی آبروان گشت‌زنی هدفمند در مناطق آسیب‌پذیر را آغاز کردند و پس از چند شب گشت‌زنی، سرانجام روز گذشته متهم به سرقت را در حال خارج شدن از یک باغ مشاهده و وی را قبل از فرار دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های به عمل آمده در رویارویی با ادله و مستندات پلیس به هشت فقره سرقت وسایل از باغ‌ویلا‌های محدوده جاده مشهد- سرخس اعتراف کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->